19

lip

Równowaga kwasowo-zasadowa

Każdy organizm musi dążyć do tego, by zachowywać poziom równowagi.

Nie będziemy myśleć o tym każdego dnia, ale tak nawet bez naszej woli właśnie się dzieje. Bez homeostazy nasz organizm czekałaby śmierć. Dlatego właśnie te wszystkie ważne parametry są mocno kontrolowane, by wszystko pracowało tak jak należy. Między innymi znaczenie ma to jak wygląda pH płynów ustrojowych w naszym organizmie. Pewnie wiele osób nie zdaje sobie nawet z tego sprawy jak bardzo ważną kwestią jest poziom pH ludzkiej krwi. Ludzie już w jakieś mierze zaczęli zwracać uwagę na to jak powinna wyglądać ciepłota ciała i mają w domu termometry, ale nie mają wiedzy na temat mierzenia poziomu pH organizmu. W tym zakresie panuje powszechna ignorancja. Prawidłowe pH krwi musi być mniej więcej nieco ponad 7. Wtedy będzie można mówić o lekkiej zasadowości. Jeśli będziemy mieli zbyt niski poziom pH pojawia się problem ze śpiączką cukrzycową, która może prowadzić do śmierci. Dzisiejsza dieta, która będzie mocno obfitować w różnorakie składniki zakwaszające może prowadzić do wielu poważnych schorzeń. Jeśli latami spożywamy produkty zakwaszające nasz organizm to niestety wpływamy na to, że nasze życie będzie krótsze i wiele chorób będziemy musieli zwalczać.

Warto pamiętać o tym, że naruszenie równowagi kwasowo zasadowej na dłuższą metę będzie dużym problemem dla naszego organizmu, dlatego trzeba będzie mocno na taką kwestię uważać. Wszystkie produkty, które będziemy spożywać wpływają na to jak pracuje nasz organizm. Możemy go zakwaszać albo alkalizować. Nasz organizm będzie zakwaszał stan umysłu przez stres, ale także leki czy inne używki. Generalnie należy przyjąć zasadę, że lepiej nie przesadzać ze spożywaniem produktów alkalizujących niż kwasotwórczych.

Postaramy się tutaj przedstawić krótko jakie są te produkty, które mają największy wpływ na zakwaszenie organizmu. Zakwaszają organizm: - mięsa, wędliny, ryby, tkanki zwierzęce - mleko krowie i jego wszelkie przetwory - jaja – mąki i ziarna pszenicy, żyta, kukurydzy, ryżu i ich przetwory (wypieki słodkie i słone, płatki itd.) – cukier (biały, brązowy) i zawierające go produkty spożywcze - wszystkie słodziki syntetyczne - przetworzone mieszanki miodów - czekolada - smażone składniki żywieniowe - kawa, herbata, alkohol.

Krzysztof

Jego pasją jest gotowanie. Lubi przyrządzać proste smaczne i przede wszystkim zdrowe posiłki.